Nieuwsbrief van donderdag 9 september 2021

Schoolreisje groep 4,5,6       dinsdag 28 september 2021
------------------------------------------------------------------------
Koffieochtend

De koffieochtend van 21 september is speciaal voor ouders van onze peuters en voor de ouders van groep 1 en 2. We moeten nog rekening houden met de corona regels.
Deze ouders krijgen nog een uitnodiging van de leerkrachten/ leidsters.

Kijkochtend
Voor de kijkochtend van donderdag 23 september, zijn we nog aan het bedenken hoe we dit binnen de Corona maatregelen kunnen doen. U hoort nog van ons.

Nieuwe borden en nieuwe stickers op de ramen
Dit jaar is Talent samen gegaan met Stichting Kinderopvang Hoorn. Bij een nieuwe samenwerking hoort een nieuw logo. Dat logo was al wel op onze website te zien. Maar nu ook op de borden en op de ramen. Er moeten nog wat ramen beplakt worden.

NPO gelden
Er is veel over te doen geweest in de pers. Extra geld voor het onderwijs. Ook wij hebben veel geld gekregen. We steken dat in:
  •  extra oefenmateriaal voor de leerlingen,
  • in extra onderwijsassistenten,
  • opleiding voor de leerkracht,
  • extra boeken.
  • extra methode materiaal
  • speciaal rekenmateriaal: Met sprongen vooruit
We hebben er met het team goed over nagedacht wat we nodig hebben.

Kamp groep 6/7 en groep 8
Groep 6/7 en groep 8 zijn op kamp geweest naar Vierhouten. De kinderen hebben verschillende uitstapjes gemaakt. Ze zijn ook in Apenheul geweest, hebben stokbrood gebakken boven een kampvuur. Ze hebben genoten.

Focus PO
We zijn altijd bezig om ons onderwijs nog beter te maken. We willen zorgen dat alle leerlingen steeds de stof goed beheersen voor we verder gaan. Dat is natuurlijk logisch, maar het kost ook veel gepuzzel. We gaan met het team daarom werken aan een nieuw systeem. Focus PO heet het. Het zorgt dat we op een gemakkelijke manier kunnen zien, wat een leerling nog moet leren.

Zien in de klas
U weet dat we werken met de Vreedzame school. We vinden de sfeer in de school heel belangrijk. Om nog sterker te staan gaan we komend jaar de methode Vreedzame school vernieuwen. Ook gaan we de cursus "Zien in de klas" volgen. Hierbij leren we nog meer over gedrag van kinderen. We zullen u op de hoogte houden van wat wij leren. De eerste bijeenkomst is tijdens de studiedag op 24 september. De kinderen zijn deze vrijdag vrij.

Nieuwe leerkrachten
U heeft het vast gezien, we hebben een aantal nieuwe leerkrachten. Zij zullen zich in de volgende nieuwsbrief aan u voorstellen.

Tuinaanleg
We kregen een paar grote struiken en een perenboom. Die zijn dinsdagochtend door een paar ouders in de tuin gezet. Het ziet er meteen veel gezelliger uit. Bedankt voor de hulp ouders!
Als u iemand weet die een flinke struik of boom kwijt wilt, dan willen wij hem graag hebben. De speelplaats wordt dan veel gezelliger en groener.

Ik wens u een fijn weekend