Nieuwsbrief van vrijdag 4 juni 2021

04-06-2021

Nieuwsbrief van vrijdag 4 juni 2021

• Cito toetsen: deze en volgende week

• Studiedag 18 juni, alle leerlingen vrij

• Inschrijven oudergesprekken vanaf 18 juni

• Schoolfotograaf 23 juni

• Zomerfeest in de speeltuin: 25 juni

• Rapportgesprekken in de week van 28 juni

• Afscheid juf Greet 7 juli

• Laatste schooldag  8 juli

IEP toetsen

De leerlingen van groep 8 hebben de eindtoets gemaakt. Onze leerlingen maken de IEP eindtoets. De toets heeft meerdere functies.

1. Is het advies van de school voor het voortgezet onderwijs wel hoog genoeg?

Antwoord: Wij hebben onze kinderen kansrijk geadviseerd. Dat betekent dat al onze leerlingen hebben op het niveau van het advies of soms minder goed hebben gescoord. We hebben dus hoog geadviseerd.

1. Leren de leerlingen genoeg van het onderwijs dat gegeven wordt? Met andere woorden, is de school wel goed genoeg?

Antwoord: We scoren boven de grens van de onderwijsinspectie. We hebben net als andere jaren, positief gescoord. Het viel wel op dat we bij rekenen wat minder goed scoorden dan bij begrijpend lezen en taal/ spelling. We zijn dit jaar gestart met een nieuwe methode rekenen. We gaan ervan uit dat we dat komend jaar in de resultaten terug zien.

Groepsindeling

Volgende week maken we de groepsindeling bekend. Wat we u wel laten weten is dat we 7 groepen gaan vormen. We kunnen een enkele groep 3 en een enkele groep 8 maken. Verder hoort u het de komende week.

Rapporten

De rapportgesprekken vinden plaats in de week van 28 juni. U kunt vanaf 18 juni weer inschrijven voor een rapportgesprek via Ouderportaal.

Schoolfotograaf

Nu er langzamerhand steeds meer mag, willen we de schoolfotograaf weer laten komen. Dat gaat gebeuren op 23 juni. Voor kinderen die het schoolgeld van de OR hebben betaald, zijn de foto's gratis (het bedrag voor de foto zit in het schoolgeld). Voor andere leerlingen is een pakketje  7,50  euro. Alleen de groepsfoto 3,95.
Voor broer zus foto's van kinderen die op school zitten is het 5 euro. Dit moet vooraf betaald worden. Voor broers en zusjes buiten school is er nog geen mogelijkheid. Dit i.v.m. de maatregelen.

Programma van de Zaagtand

alle groepen

Fietstocht

11,00 uur tot 14,00 uur

Informatie over Huttendorp en 1 ouderweekend:

INFORMATIE

Inschrijving Huttendorp Hoorn 2021
Alle kinderen uit Hoorn van 6 t/m 12 jaar kunnen zich inschrijven voor het jaarlijkse Huttendorp.
Deze feestweek is dit jaar in week 6 van de zomervakantie van 16 t/m 20 augustus 2021.
De inschrijving is t/m zaterdag 22 mei 9.00 uur tot zaterdag 29 mei 17.00 uur.
Een week lang de tijd om in te schrijven. Daarna volgt er een loting. Kinderen krijgen bericht half juni of zij zijn in of uitgeloot. Inschrijven kan via onze website  www.huttendorphoorn.nl.
Kosten bedragen € 27,50 per deelnemer. Betalen met de cultuurstrippenkaart is ook mogelijk. Daarvoor ga je naar één van de wijkcentra van stichting Netwerk. Kosten worden in rekening gebracht na inloting. Vragen? Neem dan contact op via huttendorp@netwerkhoorn.nl
Al onze timmerwerkzaamheden worden ondersteund door hoofdsponsor Oranje Buiten.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Inschrijving 1ouderweekend 2021
Stichting Netwerk organiseert een heerlijk weekend naar Texel voor alleenstaande ouders met kinderen. Lekker genieten van een heerlijk weekend op het eiland in een groepsaccommodatie. Naast ontspanning in de natuur en lekker eten worden er volop spelletjes gespeeld en leuke activiteiten ondernomen. In dit weekend brengen we ouders met elkaar in verbinding en vaak ontstaan er nieuwe vriendschappen.

Stichting Netwerk organiseert het Ouder en kind weekend alweer voor de 16e keer. Het weekend is bedoeld voor Hoornse vaders en moeders die hun kind(eren) alleen opvoeden.
Het verblijf is in een prachtige omgeving met bos, strand, duinen en zee. De sociaal werkers van de stichting bedenken elk jaar een gevarieerd programma.
Er wordt natuurlijk ook tijd vrij gemaakt om iets leuks met het eigen gezin te doen.
Dit jaar is het weekend 24, 25 en 26 september 2021. Kosten bedragen € 65,00 per gezin, betalen met de cultuurstrippenkaart is ook mogelijk. Gezinnen kunnen zich vanaf 29 mei aanmelden via Sociaal werker Stefanie Strijker via s.strijker@netwerkhoorn.nl ook voor vragen kunt u hier terecht.
Na aanmelding volgt een kennismakingsgesprek. Er is plaats voor zo'n 30 Hoornse gezinnen.