Nieuwsbrief maandag 8 juli 2019

09-07-2019

Nieuwsbrief van maandag 8 juli 2019 (een dag later)

Laatste schooldag schooljaar 2018 2019: donderdag 11 juli 2019

Eerste schooldag schooljaar 2019 2020: maandag 26 augustus 2019

===============================================

Het afgelopen schooljaar:
We hebben weer een mooi schooljaar achter de rug. Het team heeft nieuwe ontwikkelingen ingezet om de kwaliteit van het onderwijs nog meer te verbeteren. We zien dit terug in de toetsresultaten. Groep 8 heeft de IEP prima gemaakt, de CITO toetsen van de andere groepen geven ook een stijging aan. We zien dat de leerlingen gemotiveerder aan hun taak werken.

We hebben dit jaar bijna geen zieke leerkrachten gehad, daardoor hebben wij de leerlingen amper naar huis hoeven te sturen. (Groep 8 één keer en groep 1/2  één keer). De formatie (het plaatje welke leerkracht waar werkt) was snel klaar, er zijn geen veranderingen.

We hebben veel aanmeldingen voor nieuwe leerlingen gehad tijdens het schooljaar en ook voor komend schooljaar. We krijgen bij de rondleidingen complimenten over de rust en de structuur van de school.

Het team waardeert de samenwerking met de ouders zeer. We hopen dat u met uw zorgen, tips en tops bij ons komt. We willen u dan ook weer bedanken voor een goed schooljaar. 2018 2019 is omgevlogen.

Gisteren hebben we een grandioze musicaluitvoering van groep 8 gehad. De musical "Gewoon Super" werd door de groep van juf Janneke prachtig gespeeld. Ouders en familie hebben trots zitten kijken. Woensdag "glijden" we deze kinderen de school nog uit. Dan start de zomervakantie voor groep 8. De rest van de school is donderdag nog aanwezig.

Belangrijke info:

Agenda:
De agenda met activiteiten wordt in Ouderportaal gezet. U kunt de agenda ook zien op de website van Het Fluitschip.

Gymnastiek:
Komend schooljaar hebben de leerlingen van groep 3 tot en met 8 gymnastiek in de gymzaal van de Vredehof op dinsdag en donderdag.

De groep 1/2  van juf Lotte heeft op dinsdag gym in de Vredehof.

De groep 1/2  van juf Yvette heeft op donderdag gym in de Vredehof.

Alle leerlingen vanaf groep 3 hebben gymkleding bij zich:

• gymbroekje

• shirt

• schoenen

Leerlingen van groep 1/2  hebben in ieder geval gymschoenen bij zich.

Bereikbaarheid
Tijdens de schoolvakantie zijn wij 5 weken dicht. De zesde week is het team weer op school om alles klaar te maken voor een nieuw schooljaar. Mocht u tijdens de vakantie behoefte hebben aan contact, dan kan dat via mijn e-mailadres (g.vd.hout@talenthoorn.nl). Houdt u er wel rekening mee, dat de mail niet dagelijks gelezen wordt.

Beleidsstukken
Komende week worden er nog allerlei beleidsstukken in Ouderportaal gezet. Dat staat dan in de digitale boekenkast. U treft in de digitale boekenkast:

• de Schoolgids

• het schoolplan met de planning voor 2019 tot 2023

• het schooljaarplan met de plannen voor het schooljaar 2019 2020

• het schooljaarverslag 2018 2019

Als u hier vragen over heeft, kunt u mij altijd mailen.

Het team van Kindcentrum Het Fluitschip wenst u een hele mooie zomer toe. Geniet van de vrije tijd, en graag zien we u weer op school op 26 augustus!

Fijne vakantie