Hierbij de Nieuwsbrief van vrijdag 1 maart 2019

15 maart    school gesloten wegens staking
====================================================================
Muziekles
We krijgen dit jaar allemaal muziekles van meester Frank. Hij is van de muziekschool. In maart krijgen de leerlingen van de beide groepen 5 les in het bespelen van een instrument. We zijn heel benieuwd hoe dat gaat!

Gymles
De overgang van de ene leerkracht gym naar de volgende is vlot verlopen. Juf Marieke heeft veel plezier in het werken met onze kinderen. Van onze kinderen hoor ik ook positieve geluiden. Binnenkort gaan er weer toernooien beginnen. De schooltoernooien zijn voor u altijd kosteloos.

Staken
De vakbonden hebben de leerkrachten opgeroepen om te staken. Ook het team van Het Fluitschip sluit zich hierbij aan. Wij gaan staken. Op vrijdag 15 maart is de school dicht.
Waarom gaan wij staken? Wij maken ons grote zorgen over de instroom van nieuwe leerkrachten. Als het vak van leerkracht niet aantrekkelijker wordt, is er straks een nog groter tekort.
Wij  vragen u om begrip!!

Voorleeskampioen
Nadat er in de klas voorrondes zijn geweest, is tijdens de Kinderboekenweek de echte voorleeskampioen van Het Fluitschip gekozen. Het was Jasper. Woensdag mocht Jasper de school verdedigen tijdens de wedstrijd: Voorleeskampioen van Hoorn. Jasper is het net niet geworden. Maar hij heeft het reusachtig goed gedaan. We zijn trots op hem.

Ik wens u een fijn weekend,