Nieuwsbrief van donderdag 28 mei 2020

vrijdag 3 juli                  start Zomervakantie
=============================================
8 juni weer naar school
Vanaf 8 juni komen alle leerlingen weer tegelijk naar school. We houden de regels van het RIVM strak in de gaten. Zo gauw ik de officiële adviezen binnen heb, laat ik u weten wat wij op school gaan doen.

Rapporten
We nemen dit schooljaar geen CITO toetsen meer af. Dat doen we in september. Dat betekent dat we de rapporten ook anders maken dan anders. U krijgt straks een verhaaltje over uw kind, zonder goed, voldoende of matig. In september gaan we u uitnodigen om de uitslagen van de CITO met u te bespreken. Ook zullen de leerkrachten hun (zeer voorlopige) adviezen voor het Voortgezet Onderwijs pas in september met u delen.

Indeling van de klassen
Komend jaar hebben we weer 6 groepen. We hebben nu ook meer onderwijsassistenten aangesteld.
Dat betekent dat we bijna iedere dag in de groepen 3 tot en met 8, twee personen in de groep hebben. Dat zal veel aandacht voor de leerlingen opleveren.
De indeling zal op korte termijn meegedeeld worden.

Van de Ouderraad
Dit jaar gaan de schoolreisjes niet door ivm de Coronacrisis. Als u de bijdrage voor het schoolreisje al hebt betaald, blijft dit op de rekening van de OR staan. We willen graag in het begin van het schooljaar al op schoolreis. Misschien hebben we dan nog een kleine aanvulling op het bedrag nodig. Dat laten we u weten. Als u het schoolreisje nog niet betaald hebt, komt dat na de grote vakantie.

Als u de ouderbijdrage nog niet betaald heeft, vragen we u dit snel te doen. De schoolfotograaf komt nog in juni. Bij de ouderbijdrage zit ook het bedrag van de schoolfoto's (groepsfoto en portretfoto) inbegrepen.
Voor degenen die nog niet betaald hebben, komt de derde herinnering eraan.

Schoolfotograaf
Dit jaar hebben we een aangepast programma voor de fotograaf.
Op 10 juni worden er van alle leerlingen een portretfoto gemaakt en een groepsfoto. Dit jaar is het in verband met de RIVM maatregelen niet mogelijk om broertjes/ zusjes foto's te maken. De fotograaf moet op afstand van de kinderen blijven en we moeten zo weinig mogelijk door de school gaan lopen.

Enquête
Talent (het bestuur van onze school) wil graag weten hoe ouders de samenwerking met school tijdens de Corona tijd hebben ervaren. Daarvoor hebben zij een vragenlijst uitgezet.
Uw kind krijgt een briefje mee met de inloggegevens. Per gezin vult u 1 lijst in.
Het is een anonieme lijst. U doet ons een heel groot plezier als u hem invult.
De kinderen van groep 6, 7 en 8 krijgen ook een vragenlijst, die vullen ze in op school. Voor de leerkrachten is er ook een vragenlijst. Zo komt er een duidelijk inzicht hoe de Corona Tijd is verlopen.
Hoe meer ouders reageren, hoe beter het beeld is dat we krijgen.

Ik wens u een mooi lang weekend,

Van onze jeugdwerker
Beste Ouders en verzorgers,

Wat fijn dat de scholen binnenkort weer open zullen gaan en uw kinderen weer volledig naar school mogen gaan. Het zal vast ook weer wennen zijn na zo een lange tijd.
Mijn taak op het Fluitschip heeft de afgelopen tijd niet kunnen plaatsvinden.  Helaas is het voor mij nog steeds niet mogelijk om aanwezig te zijn op school en werk ik vanuit huis. Dit vind ik ontzettend jammer! Ik wil u  daarom wel de gelegenheid geven om contact met mij op te nemen als u vragen heeft. Misschien heeft u vragen over hulp die u zou willen voor thuis of heeft u het de afgelopen periode zwaar gehad en wilt u daarover in gesprek. Juist in deze periode kunnen er problemen ontstaan bij bijvoorbeeld uw financiën. Ook hierover kunt u contact met mij opnemen en dan denk ik graag met u mee.

Met vriendelijke groet,

Katie Brouwer