Nieuwsbrief van dinsdag 19 november 2019

29 november         groep 3/4 en 4/5 naar Pietendorp in Enkhuizen

==============================================

Studiedag
Gisteren heeft het team een studiedag gehad over didactiek. Dat is de manier waarop wij lesgeven. Hoe pak je de les aan, hoe zorg je dat kinderen gemotiveerd blijven. We hebben er met zijn allen heel goed over gesproken en weer afspraken gemaakt. Het is belangrijk om regelmatig de tijd te nemen om met elkaar over de belangrijke dingen van ons onderwijs te praten.
Tijdens onze werkoverleggen, praten we met elkaar over de vakken die we geven. Op het moment is spelling voor ons heel belangrijk omdat we met een nieuwe methode werken. Aanstaande dinsdag gaan we na schooltijd hierover sparren.

Gesprekken
Deze week zijn er weer gesprekken. Deze ronde is niet verplicht. Als u de leerkracht wil spreken is dat een mooi moment. Het kan ook zijn dat de leerkracht u uitnodigt omdat zij u bij wil praten. Groep 8 krijgt een voorlopig advies voor de uitstroom naar de middelbare school.

Uitstapjes
Onderzoek heeft uitgewezen, dat woordenschat en ervaringen opdoen, belangrijk zijn voor succesvol leren. Daarom proberen wij regelmatig interessante excursies te regelen. Zo gaan de groepen 3/4   en 4/5  naar het Pietendorp. Hiervoor hebben we nog auto's nodig!!
Groep 7/8 heeft een uitstapje in Hoorn. Dit gaat over de VOC tijd.
Vorige week zijn de groepen op pad geweest in het kader van de cultuurweek.

Versiering
De Ouderraad heeft met ouders de school weer versierd in Sinterklaastijd. Het is altijd weer gezellig. Op 6 december wordt alles weer opgeruimd. Maandag 9 december gaan we de school weer in Kerst-sfeer brengen. Heeft u nog een kunstkerstboom over? We kunnen ze goed gebruiken.

Fijne week