Nieuwsbrief van maandag 25 maart 2019

25-03-2019

Nieuwsbrief van maandag 25 maart 2019

31 maart klok een uur vooruit

1 april start project "Het Fluitschip groeit en bloeit"

10 april Koffieochtend: Werken met doelen

19 april Paaslunch

20 april start meivakantie

6 mei weer naar school

17 mei Koffieochtend over de Vreedzame School

==============================================

Project

We starten maandag 1 april met een nieuw schoolproject: "Het Fluitschip groeit en bloeit!"

Alle klassen gaan 3 weken lang werken rondom dit thema. Iedere klas legt zijn eigen accent. We hebben het project samen met de Bernardus van Bockxmeerschool voorbereid.

Groeiblad

Uw kind heeft een blad meegekregen: van nul tot nu.

Vult u dit met uw kind in (foto's): Hoe is het kind gegroeid, van baby tot nu.

U kunt u foto's evt. ook op school printen. Zorgt u dat het vóór vrijdag weer op school terug is? De leerkrachten maken ook een groeiblad, kijkt u of u ze herkent?

Zonnebloemwedstrijd

Alle kinderen krijgen een zonnebloemzaadjes mee naar huis. Met daarop de uitleg hoe het verzorgd moet worden. Regelmatig gaan we meten wie de grootste zonnebloem heeft.

Koffieochtend: Werken met doelen

In de groepen werken de leerlingen "met doelen".  We hebben hier eerder een koffieochtend over gehouden.

Dit is een proces waarin we steeds verder en steeds meer met de doelen werken. U heeft daar vast vragen over, wij willen u graag vertellen hoe we dat nu doen. Daarom is er een koffieochtend op woensdag 10 april. Juf Ramona en juf Charlotte zullen u nog verder wegwijs maken.

Koffieochtend Vreedzame school

Juf Greet gaat op 17 mei vertellen over hoe wij op school werken met de Vreedzame School.

Voor alle ouders interessant

Koffieochtend CITO

Tijdens deze koffieochtend (6 juni) gaan we met u praten over het belang van CITO. Ook leggen we uit hoe wij daar tegen aan kijken en wat we met de resultaten doen. We praten ook over de IEP (=toets voor groep 8)

Groep 5

De leerlingen van groep 5 hebben op dit moment gitaarles of vioolles. Dit hoort bij ons muziekproject. De leerlingen van groep 8 hebben kennis gemaakt met verschillende trommels. Het is mooi om te zien hoe serieus de leerlingen zijn. Zomaar een viool of een gitaar in je handen is een heel ding voor ze.

Sport

De school doet mee met allerlei toernooien. Daarvoor hadden we mooie tenues. Helaas is er van de mooie kleding weinig over. Daarom zien de leerlingen er niet zo flitsend uit op het sportveld.

Samen met de Ouderraad willen we nieuwe tenues bestellen. Dat is een aardige uitgave.

We hebben 35 tot 40 complete sets nodig:

• shirt

• broek

• sokken

Zo'n set kost ongeveer 40 euro.

Wilt u de school sponsoren? U kunt 1 set, of meer sponsoren. Als u wilt, kan uw naam op het shirt (voorwaarden zijn bij Gabrie te halen). U kunt genoemd worden in de Nieuwsbrief, of u kunt anoniem sponsoren.

Met uw hulp kunnen de leerlingen hun school weer trots vertegenwoordigen.

Als u wilt sponsoren, kunt u zich melden bij de Ouderraad of bij Gabrie.

WMK Tevredenheid

Iedere 2 jaar zet het bestuur van de school een vragenlijst uit voor ouders. Dit keer gaat het over TEVREDENHEID. Het is een lijst met zo 'n 16 vragen.

U kunt deze vragenlijst op school invullen (er staan wat chromebooks voor u klaar), of thuis.

Voor school is het heel belangrijk dat u de vragenlijst invult. Wij kunnen hier veel van leren. Ik zal u op school aanspreken! Maakt u 5 minuten tijd vrij voor de school?

Schoolfruit

We ontvangen nog steeds wekelijks schoolfruit vanuit de eu-subsidie. De kwaliteit van het fruit is heel goed. Deze week krijgen de leerlingen een sinaasappel, druiven en waspeen.

Nieuwsbrief van maandag
Vanaf deze keer, zal de Nieuwsbrief voortaan op maandag verschijnen.

Ik wens u een fijne week